Dieta s olivovým olejem

15. ledna 2008 v 19:50 | Gia |  Dietky

Nový hit: Dieta s olivovým olejem

Oleje se nemusíte bát!

Právě naopak, pokud použijete olivový olej, prospěje to vašemu zdraví i štíhlé linii. S naším pětidenním programem zhubnete a budete se cítit skvěle.
Olivový olej obsahuje nenasycené mastné kyseliny a dalších sto důležitých látek. Má příznivé účinky na srdce, snižuje vysoký krevní tlak a hladinu cholesterolu, také posiluje obranyschopnost organismu. Lékařské studie prokazují, že při konzumaci olivového oleje tělo snáze odbourává přebytečná kila.
Postupujte tedy podle naší pětidenní tabulky a připravujte si hlavní jídla z kvalitního olivového oleje.

DEJTE SI K SNÍDANI
VARIANTA 1
Kousek celozrnného nebo lněného chleba se 2 polévkovými lžícemi tvarohu smíchaného se 2 mletými vlašskými ořechy.
VARIANTA 2
Müsli ze 3 polévkových lžic ovesných vloček, 2 mletých vlašských ořechů, malého strouhaného jablka a 150 ml nízkotučného mléka.

Váš pětidenní program
1. DEN
SNÍDANĚ: chléb s tvarohem a ořechy SVAČINA: jablko OBĚD: brambory s jogurtovou zálivkou SVAČINA: sójové mléko VEČEŘE: zeleninový krém s lososem
2. DEN
SNÍDANĚ: müsli s jablkem SVAČINA: kiwi OBĚD: kuřecí prsa s pomerančem SVAČINA: bílý jogurt VEČEŘE: špenátová omeleta
3. DEN
SNÍDANĚ: müsli s jablkem SVAČINA: jablko OBĚD: fazolový hrnec s pestem SVAČINA: sójové mléko VEČEŘE: zeleninový salát
4. DEN
SNÍDANĚ: müsli s jablkem SVAČINA: kiwi OBĚD: kuřecí prsa s pomerančem SVAČINA: bílý jogurt VEČEŘE: marinovaná paprika
5. DEN
SNÍDANĚ: chléb s tvarohem a ořechy SVAČINA: jablko OBĚD: špenátová omeleta SVAČINA: sójové mléko VEČEŘE: pestrý avokádový salát

JÍDLA K OBĚDU A K VEČEŘI
Fazolový hrnec s pestem
Nasekejte bazalku nadrobno, přidejte utřený česnek (stačí kousek) a 2 lžičky olivového oleje. Uvařte 200 ml zeleninového vývaru a přidejte do něj fazole v rajčatové omáčce z konzervy. Dobře promíchejte a přidejte pesto.
Brambory s dipem
Smíchejte 1 lžíci jogurtu s 1 lžičkou olivového oleje. Přidejte 1 lžičku kapar, kyselé okurky nakrájené nadrobno, petržel, bazalku. Větší uvařenou a očištěnou bramboru nakrájejte na tenká kolečka, opečte je z každé strany na rozpálené pánvi. Kousky podávejte se 100 g netučného uzeného karé a s dipem.
Zeleninový krém s lososem
Poduste na olivovém oleji 200 g brokolice nebo květáku a 150 g nakrájených brambor. Přidejte asi 1 litr zeleninového vývaru a uvařte spolu se zeleninou doměkka. Pak zeleninu rozmixujte a dochuťte špetkou muškátového oříšku, 1 lžící zakysané smetany a dochuťte. Krém podávejte s 50 g nakrájeného uzeného lososa a s nasekaným koprem.
Kuřecí prsa s pomerančem
Uvařte 30 g rýže. Oloupejte jeden velký pomeranč, nakrájejte ho a kousky posypejte trochou zázvoru. Asi 120 g kuřecích prsou opečete na 2 lžičkách olivového oleje. Maso po opečení vyndejte a udržujte teplé. Do výpeku přidejte 1-2 lžíce vody a krátce ohřejte kousky pomeranče (z každé strany). Maso podávejte s pomerančem a s rýží.
Pestrý avokádový salát
Velký talíř nebo mísu obložte listy salátu a pokrájenou salátovou okurkou a vše pokapejte lžičkou olivového oleje. Jedno menší avokádo rozkrojte podél a odstraňte pecku. Půlky avokáda oloupejte a nakrájejte na kousky. Kostičky dejte na salátový talíř a pokapejte citronovou šťávou. Posypejte 4 mletými vlašskými ořechy.
Marinovaná paprika
Nejméně 1 den marinujte ve sklenici s octem 250 g červené papriky. Nechte ji okapat, nakrájejte na proužky a rozložte na talíř. Obložte je okapanými kousky nakrájených sardelek spolu s utřeným česnekem. Pokapejte 1 lžící olivového oleje a citronové šťávy. Ozdobte petrželovou natí. Podávejte se 40 g celozrnného nebo lněného chleba.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kessidya Kessidya | Web | 16. ledna 2008 v 13:19 | Reagovat

Ahojda díky za přání, zkouška dopadla Výborně:-)

Přeju ať se daří nejen v papkání:-)

2 Leslí Leslí | Web | 16. ledna 2008 v 14:57 | Reagovat

Stejně z něj mám hrůzu, i když vim, že je zdravej.. Jednou jsem si ho dala na chleba, někde psali, jak je to výborný, ale byl to pěkněj humus. Ale zase je fakt, že když se to dá na zeleninu, tak se z toho dostávají líp vitamínky..

3 X-tina X-tina | Web | 17. ledna 2008 v 21:09 | Reagovat

mohla bych si tě přidat do oblíbených ? byla bych moc ráda, papa X-tina :o))

4 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 21. února 2009 v 22:45 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce, kvalitně posilovat, dělat kulturistiku a další věci, tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam a navíc za pokus nic nedáte ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama